Projecte Aprenentatge significatiu: TIC
Hem
de tenir en compte que des de ja fa uns anys les noves tecnologies han anat
avançant de forma molt ràpida en la societat de canvi constant en què estem
vivint. També hem de tenir en compte que les persones que ja són més majors han
viscut uns temps molts diferents als nostres que vivim els joves d’avui dia i
que a molts d’ells els agradaria posar-se al nostre nivell en quant a NTIC però
que a vegades els costa molt donar el pas perquè creuen que no seran capaços o
que hauran d’invertir molt de temps en aprendre-ho i que després no ho faran
servir.
El
que es pretén amb aquesta activitat és que les persones que s’havien plantejat
aprendre’n, o almenys introduir-se a aquest món aconsegueixin l’objectiu que
elles mateixes havien proposat. I que realment els suposava un repte molt gran.
Per tant és una motivació personal i surt d’un ‘problema’ real en un context
personal.
Per
desenvolupar aquest projecte hem comptat amb l’ajuda de la psicopedagoga com a
mestra i punt de suport a les alumnes i també de guia.
El
projecte que s’ha portat a terme consta de parts diferenciades i el que trobem
primer de tot és la fitxa de disseny, i és on s’expliquen les sessions i les
característiques generals del projecte i la relació que es manté amb
l’aprenentatge significatiu i el paradigma constructivista. A continuació es fa
una descripció de les sessions i ja per acabar hem definit els processos
d’avaluació que s’han portat a terme. Hi ha una avaluació de l’aprenentatge que
han fet els alumnes i també una avaluació de la tecnologia utilitzada al llarg
del procés. Aquesta darrera ens serveix per veure possibles canvis a fer si
tornem a portar a terme aquest projecte i quins són els punts forts a mantenir.
Al
final de tot trobem l’annex que m’ha servit per fer una autoavaluació del que
ha estat el projecte i també de com he portat el desenvolupament de
l’assignatura en general.
|
TÍTO L DE L’ACTIVITAT
|
UTILITZEM L’ORDINADOR
|
|
Agents personals
|
-
Aprenents: grup de 2 senyores majors de més de 50 anys.
-
Mediadora: Mestra d’Educació infantil i estudiant de psicopedagogia
(jo)
ordinadors
amb connexió a Internet, Internet, processador de textos – Microsoft Word-,
gmail, skype i facebook.
|
|
Tecnologia
mediadora
|
-
Ordinadors amb connexió a Internet
-
Internet
-
Cercador Google
-
Processador de textos – Miscrosoft Word.
-
Gmail
-
Skype
-
Facebook
|
|
Problema de
partença
|
Són dues
senyores que tenen els seus fills a estudiar i es volen comunicar amb ells a
través d’una videoconferència però que no saben utilitzar les noves
tecnologies.
|
|
Característiques
del problema
|
Es tracta
d’un problema ben estructurat ja que, parteix d’un estat inicial
ben definit, persegueix un objectiu conegut i posseeix respostes
correctes.
Presenta
un grau de complexitat elevat pels aprenents ja que per poder-lo
solucionar es necessiten una sèrie de factors molt importants i l’activitat
es realitzarà en parella ja que així és fàcil adaptar-se a les necessitats
que cadascuna tingui.
També el
podem considerar ben situat per partir d’un context real i al que
les alumnes.
És
un problema que utilitza regles ja que s’han de seguir uns passos
concrets per adquirir l’aprenentatge i fer que sigui significatiu.
|
|
Com sorgeix el
problema
|
Les dues
senyores ja són més majors i van acabar l’educació molt aviat ja que en
aquell temps s’havia anar a treballar ben aviat per ajudar a la família. El
cas és que els fills menors han partit a estudiar i volen comunicar-se amb
ells i a la vegada veure’ls ara que és possible a través de les noves
tecnologies.
|
|
Context de
l’activitat
|
Es tracta
d’un problema que es dona en un context informal (a casa), dues senyores de
més de 50 anys i que mai de la vida havien tingut la necessitat d’utilitzar
les noves tecnologies. El nivell que presenten les aprenents són molt baixos
i la situació socioeconòmica és mitjana - alta.
|
|
Característiques
dels aprenents
|
- Cognitives: La veritat és que són dos nivells molt baixos en quant a
coneixements informàtics i per no dir que gairebé nuls. No tenen un bon
domini de l’ordinador.
-
Emocionals: Són persones amb una gran
-
Actitudinals: Són dues senyores amb moltes ganes d’aprendre i molt motivades
per aconseguir el seu objectiu tot i que els costa mantenir la paciència
algunes estones.
|
|
Competències a
assolir
|
- Tractament
de la informació.
-
Progressió en el coneixement i domini de la competència digital.
-
Tractament de la competència digital.
-
Aprendre a aprendre.
-
Competència social i ciutadana
|
|
Objectius
|
-
Aprendre els conceptes bàsics per fer ús de l’ordinador.
-
Aprendre les eines bàsiques per fer ús de l’ordinador.
-
Iniciar-se en l’ús de les noves tecnologies.
-
Aprendre com utilitzar un processador de textos.
-
Aprendre a fer ús del teclat.
-
Aprendre a fer recerques a través del cercador Google.
-
Fer una adreça de correu electrònic.
-
Fer una videoconferència amb el seu fill/a
-
Treballar Internet, accés, connexió.
|
|
Continguts
|
Conceptuals
- Compte de correu electrònic.
- Programa Skype.
- Xarxa social Facebook. - Cercador Google i utilitats.
Procedimentals:
- Saber
encendre i apagar l’ordinador.
- Saber
emprar el ratolí i el teclat.
- Utilitzar
el processador de textos (Word).
- Cerca
d’informació per Internet que li resulti interessant.
- Crear un
compte de correu electrònic.
- Crear un
compte de Facebook i saber accedir-hi.
- Crear un
compte a l’Skype i saber accedir-hi.
- Ser capaç
d’elaborar un correu electrònic.
-Ser capaç de portar a terme
una conversa a través de videoconferència.
Actitudinals:
- Respectar
les explicacions.
- Mostrar
interès per l’ús de l’ordinador en general.
- Participar
activament en les activitats.
- Mostrar
actitud positiva en l’ús de les tecnologies.
- Mostrar
actitud de col·laboració i ajuda vers l’altra aprenent.
|
|
Seqüència
d’activitats
|
- Sessió 1:
Coneixements previs. Iniciació amb l’ordinador. Encendre, apagar, ús de
teclat i ratolí.
-
Sessió 2: Creació compte de correu electrònic i enviament d’un
missatge.
- Sessió
3: Creació d’un compte a l’Skype i ús d’aquest amb videoconferència entre
elles.
-
Sessió 4: Creació d’un compte de Facebook i utilització d’aquest.
-
Sessió 5: Redacció d’un text amb el processador Word.
-
Sessió 6: Establir videoconferència amb el seu fill/a.
|
|
Paper mediador de
les TIC
|
Utilitzarem
els ordinadors amb connexió a Internet per realitzar totes aquestes accions.
La connexió serà mitjançant wifi ja que el tenen contractat a casa.
|
|
Fonamentació
psicopedagògica
|
Per decidir
aquest problema m’he basat en la teoria de l’aprenentatge
significatiu d’Ausubel, aprofitant una necessitat real d’aquestes dues
senyores (elles són qui volen aprendre).
Tanmateix,
tinc en compte la concepció constructivista de l’ensenyament i
l’aprenentatge (Piaget i Vygotski), plantejant activitats en les que els
alumnes han de construir el coneixement amb el suport de les noves
tecnologies.
|
|
Procediments i
criteris d’avaluació
|
Realitzarem
una avaluació continua basada en tres moments:
-
Inicial: valorarem els coneixements previs abans de començar l’activitat.
-
Formatiu: observarem sistemàticament tot el procés i els progressos que van
assolint els aprenents.
-
Final: valorarem els coneixements que han assolit una vegada finalitzada
l’activitat i si s’ha donat un canvi conceptual i pràctic o no en els
alumnes.
|
|
Tindrem en compte
els següents criteris d’avaluació
|
-
Mostra interès per l’ús de l’ordinador.
-
S’inicia en l’ús de diferents programes informàtics.
-
Coneix el passos a seguir per entrar als diferents programes utilitzats.
-
Coneix els passos a seguir per portar a terme la videoconferència
-
Participa en les activitats proposades
|
|
Temporització
|
Aquesta
activitat es realitzarà durant un mes i mig mitjançant sessions d’una hora i
mitja a la setmana.
|
3. Mapa
conceptual
4. Descripció
En aquesta
secció el que faré serà explicar cada una de les sessions que hem portat a terme del projecte.
Com ha heu
pogut veure a la fitxa de disseny és una activitat que es porta a terme amb
dues senyores ja més majors que en la vida han tingut les noves tecnologies
presents en el seu dia a dia, però ara que els fills més petits han partit a
estudiar, els fa il·lusió això de poder-se connectar amb ells a temps reals per
poder-los veure i sentir-los.
Cadascuna de
les sessions serviran per treballar diferents objectius a assolir.
Sessió 1: Coneixements
previs. Iniciació amb l’ordinador. Encendre, apagar, ús de teclat i ratolí. En
aquesta sessió es mostraven una mica nervioses ja que era la primera i no
havien utilitzat cap ordinador mai.
En aquest cas comencem per
descobrir quin és el botonet d’encendre l’ordinador portàtil que utilitzen les
dues senyores a partir de l’exemple del meu. A continuació expliquem una mica
quan i com farem servir el teclat de l’ordinador i també el ratolí. Hem donat
la possibilitat d’utilitzar el tàctil que ve incorporat al portàtil o
d’utilitzar-ne un d’extern. Les dues s’han decantat per l’extern ja que els
sembla que els anirà millor –tot això abans de començar-.
Aquesta sessió consistirà en
encendre l’ordinador, fer anar el ratolí a diferents icones de l’escriptori i
aprendre a obrir programes per practicar el doble clic amb el ratolí sense que
es desplaci.
Ja el darrer quart d’hora l’hem
dedicat a explicar com s’havia d’apagar l’ordinador per elles portar-ho a la
pràctica al finalitzar la sessió.
Al principi els ha costat molt això de tenir domini del ratolí i també de fer el doble clic, algunes vegades es desanimaven però ho seguien intentant.
Sessió 2: Creació d’un compte
de correu electrònic i enviament d’un missatge.
Al llarg de la segona sessió el que
farem serà, aplicar l’encendre l’ordinador i buscar l’icona de l’internet per
entrar a google i buscar com crear un nou compte de gmail. Una vegada trobada la pàgina indicada
seguirem el procés per crear el compte de gmail. Després de crear-lo el que farem
serà fer una redacció d’un correu pel seu fill i així aprendrem a on es posa la
direcció a què ho volem enviar, què és l’assumpte, i on hem d’escriure el que
desitgem. Finalment saber on s’ha de clicar per enviar.
La sessió d’avui ja els ha costat
una mica més, ja que estaven una mica insegures i sobretot els feia una mica de
por la privacitat de totes les dades que anaven introduint quan se les
demanaven. Al principi es miraven entre elles i es demanaven a veure si ho
feien bé però mica en mica han agafat coratge i han seguit endavant. La veritat
és que a l’acabar la sessió les dues se n’han anat molt contentes i amb ganes
de seguir practicant a casa.
Sessió 3: Creació d’un
compte a l’skype i ús d’aquest amb videoconferència entre elles. Aquesta sessió
segueix la mateixa estructura que l’anterior però en tost de buscar al google
com crear la sessió s’obre directament el programa de l’skype i es segueix tot
el procés des d’allà.
Ha estat una sessió molt
divertida i amb un canvi d’actitud per part de totes dues considerable i molt
bo. Han deixat una mica la inseguretat de banda i s’han atrevit a fer el procés
una mica més per “lliure”. Sempre sota la supervisió però no tant de demanar.
Evidentment si en algun moment creia convenient intervenir amb una o amb altre
o amb les dues, ho feia.
Sessió 4: Creació d’un
compte de facebook i utilització d’aquest. Farem el mateix que les altres
vegades. Aquest cop se’ls facilita un paperet amb la direcció www.facebook.com perquè siguin elles per si soles que vagin fent la
creació d’aquest compte. Després d’haver-la creada el que farem serà buscar als
seus fills i/o coneguts per agregar-los com amics i poder establir una conversa
amb ells si estan connectats. Sinó ho farem des de la meva direcció de facebook
per poder practicar una mica i ja començar a establir la videoconferència.
Aquest cop seré jo que lis farà la cridada. Quan ha arribat aquest moment una
de les dues ha començat a agobiar-se perquè hem deia que li havia sortit una
pantalleta a l’ordinador que li preguntava no sé què... Quan els ho he explicat
ja ha estat, han acceptat i hem començat a parlar. Al principi els ha fet molta
gràcia ja que ens trobàvem al mateix
lloc i parlar per allà se’ls feia complicat.
Sessió 5: Redacció d’un
text amb el processador word. En aquesta sessió donarem algunes consignes sobre
el programa. Sobretot practicarem l’escriure i el poder posar justificats els
paràgrafs, canviar de color la lletra i poder fer el subratllat de color. També
posar en negreta, cursiva i subratllat i canviar el tipus de lletra. Per
finalitzar ensenyarem a posar un títol. Si ens sobrés una mica de temps ja
veuríem concretament interessos i sinó practicaríem una mica el que hem après
sobre facebook i skype fins el dia d’avui.
La sessió ha estat molt profitosa tot i que al principi
no sabien què escriure i ho feien molt a poc a poc s’han animat i han estat
molt participatives. Han fet moltes preguntes sobre els icones que apareixen
dalt el document a l’hora d’escriure. Demanaven per a què serveix el copiar i
tallar, ja que no li veien molt de sentit, i a molts altres botonets (com deien
elles) que no serveixen per res, esborres i tornes a començar.
Sessió 6: Establir
videoconferència amb el seu fill/a. Aquesta ja és la darrera sessió i el que
farem serà posar en pràctica tot el que hem après durant les cinc sessions
anteriors. Avui serà una sessió individual i aprofitaré per deixar-los una
estona sols perquè puguin parlar i veure’s.
Els ha fet il·lusió i hem hagut
d’adaptar l’horari perquè als seus fills els vagi bé poder-se connectar.
*Una curiositat que ha ocorregut
al llarg de les sessions és que una de les dues anava apuntant el que s’havia
de fer, pas rere pas, per recordar-ho tot. També apuntava les contrasenyes per
por de no recordar-les. Hem deia que així podia practicar a casa.
5. Avaluació de l’aprenentatge
Per avaluar
l’aprenentatge que s’ha portat a terme hem de dir que l’activitat s’ha fet
perquè les dues senyores han buscat ajuda per poder aconseguir un objectiu
personal que s’han proposat de forma voluntària. Hem partit dels coneixements
bàsics que ja tenien –que eren que es podia fer però no sabien res.
Al llarg de les
sessions s’ha anat fent una avaluació formativa i de seguiment dels
coneixements que anaven construint. I per tant també anava mirant si de mica en
mica s’assolien els objectius que ens havíem plantejat al principi quan vaig
fer la fitxa de disseny. He de dir però que també he fet una avaluació final i
és que després de la sisena sessió en vaig afegir una altra perquè elles fossin
les que m’ensenyessin tot el que havien après. I vaig veure uns resultats molt
positius.
He de dir que
alguns cops ens van sorgir uns problemes que no vull dir inesperats perquè en
algun moment se m’havia passat pel cap però en tot moment havia intentat
tenir-ho controlat, com per exemple, no recordo la contrasenya de la direcció
de correu electrònic. En aquest cas el que vaig fer va ser acompanyar-la durant
el procés de recuperació de la contrasenya i fins i tot la vaig ajudar donant
una direcció meva perquè ens poguessin facilitar allí la nova contrasenya.
També ho he tingut en compte a l’hora d’avaluar perquè un dels punts importants
que sempre remarcava és fer les coses sense por i si ens equivoquem molt, segur
que té una solució però primer ho hem d’intentar resoldre per nosaltres
mateixos i sinó després demanem l’ajuda a qui sigui.
Cal dir que
l’actitud de les dues dones sobre les activitats que anàvem realitzant ha estat
molt positiva, s’han involucrat molt i han dedicat estones de pràctica a casa,
s’han mostrat participatives i motivades i sobretot amb ganes d’aprendre
realitzant com a pregunta tots els dubtes que se’ls plantejaven a l’hora de
portar a terme la pràctica.
Com hem pogut
veure al llegir les activitats totes aquestes han estat desenvolupades a partir
de les noves tecnologies. No podem dir que això sigui la motivació de les dues
alumnes sinó que la motivació era arribar a fer la videoconferència amb els
seus fills/es.
Els ha costat
bastant adaptar-se a la utilització de l’ordinador ja que no l’havien utilitzat
mai i s’han arribat a posar una mica nervioses i en algun moment s’han
desmotivat, però mai han tirat la tovallola i han continuat endavant.
Quan s’han
acabat totes les activitats se’ls ha demanat que facin una valoració sobre la
programació realitzada, els objectius plantejats i les explicacions donades per
la psicopedagoga. I ha estat molt positiva, s’han mostrat molt satisfetes i
orgulloses, i sobretot agraïdes.
6. Avaluació tecnològica
Aquí es farà
una valoració de la utilització de les TIC que plantejàvem en el disseny. Més
que res per veure si han servit i hem aconseguit els objectius plantejats
entorn a les noves tecnologies utilitzades al llarg de tot el projecte. També
saber si hem escollit els programes adequats i el per què o per què no.
Aquest projecte
s’ha centrat principalment amb la utilització dels ordinadors portàtils (una
mica antics) que tenien les alumnes i que eren possessió dels seus fills. Hem
utilitzat els programes que estan més de ‘moda’ i que elles ja tenien dins els
PC’s, a més eren senzills i fàcils de fer un nou registre i fàcils de manejar.
Hem utilitzat el correu electrònic -Gmail -, Internet -Google-, Skype,
Facebook, Word.
S’ha tingut
molt en compte la utilització del google a l’hora de fer la recerca de com
crear els nous comptes de gmail, buscar el facebook, etc. I la veritat és que
la valoració ha estat molt positiva, ja que van aprendre de prest que havien
d’agafar confiança i seguretat per elles mateixes, i així ho van fer.
Hem intentat
treballar des de la visualització dels passos que s’havien de fer a partir
d’una mostra des del portàtil meu perquè fos tot una mica més fàcil. El fet
d’ensenyar-los-hi al principi i intentar que facin el treball per elles
mateixes els ha motivat molt i ha servit per agafar confiança amb elles
mateixes i això ha fet que els aprenentatges que s’anaven fent eren
significatius.
Fent referència
a les dificultats que ens hem trobat al llarg del procés és que vam partir de
zero, i amb això si hi afegim l’edat de les dues alumnes he de dir que ha estat
costós, les inseguretats eren bastant evidents, i una feina important que vaig
haver de fer és donar-lis confiança.
Hem allargat
una mica algunes de les sessions perquè practiquessin una mica més. Sobretot
també perquè així aprofitàvem per repassar el que havíem après a fer a les sessions
anteriors i així reafirmar tot el que s’havia donat com a coneixement nou i
consolidar-los.
Ja per acabar,
com a conclusió i valoració general de les TIC que han utilitzat és molt bona,
a elles els ha estat de gran ajuda per aconseguir l’objectiu que es varen
plantejar des d’un principi, i com que era una motivació personal han fet una
participació activa, a més d’aprendre nous coneixements (canvi conceptual -
adquisició de nous conceptes).
7. Conclusions
Una vegada
acabat el projecte he de dir que en faig una valoració molt positiva de com ha
anat tot. He de dir que les alumnes m’ho han posat molt fàcil ja que tenien
moltes ganes d’aprendre i aconseguir l’objectiu que s’havien proposat i per tant
s’han implicat al 100%.
Com a mediadora
de l’activitat he de dir que no m’ha estat gaire difícil ja que són unes eines
que jo he utilitzat molt al llarg del meu temps d’estudi fora de casa. Però
també he hagut d’aprendre’n una mica més ja que hi havia coses que desconeixia
de cada un dels programes i així he aprofundit dins cadascun dels programes
utilitzats. Per tant també he aconseguit un creixement personal i canvi
conceptual.
Les meves
alumnes han fet un canvi conceptual ja que tenien (tenien una mala visió de les
noves tecnologies ja que diuen que és un canvi que ja els ha agafat de majors i
que ells no estan per aquestes coses) i així han aconseguit construir un nou
model mental.
El tema que
s’ha tractat l’han escollit elles mateixes ja que buscaven ajuda per aprendre a
fer la videoconferència i així han assolit els aprenentatges que d’ara cap a
endavant els seran molt útils per connectar-se amb els seus fills.
A nivell
personal hem tornaré a plantejar aquest repte amb diferents persones també majors
ja que he gaudit molt veient les cares de satisfacció, i la motivació i
involucració d’aquestes persones.
9. Annex
9.1.
Autovaluació de l’activitat
Ara que he
arribat al final d’aquesta activitat i m’he aturat a analitzar les diferents
parts d’aquesta he de dir que crec he aconseguit assolir l’objectiu principal
que era fer un aprenentatge significatiu a través de la utilització de les TIC.
He de dir que
he tractat amb un sector al qual jo no hi estic acostumada però que vaig creure
que era molt bo i del qual en podíem treure molt de profit. He de reconèixer
que ja m’havien demanat ajuda un parell de cops però per motius personals vaig
haver de renunciar, elles estaven dispostes a esperar i ara que ho he portat a
terme estic molt satisfeta d’haver escollit aquesta branca.
La fitxa de
disseny crec que mostra que hi ha una bona estructuració i delimiten molt les
passes que es seguiran per desenvolupar totes aquestes activitats, i relacionen
els continguts amb la teoria de Jonassen que trobem als apunts de
l’assignatura.
Crec que el
mapa conceptual compleix amb els principals conceptes de la TE que estan
relacionats amb l’aprenentatge significatiu i a més mostra de forma clara els
conceptes que són més rellevants. I aquests conceptes són els que fonamenten
l’activitat i el que fa que els alumnes canviïn els conceptes que ja tenien.
Després de tot
això veiem una definició de les activitats que es portaran a terme que
coincideixen amb les sessions que es fan i també es fa una petita valoració de
com han anat cadascuna d’aquestes activitats. A aquest apartat hem afegit
algunes fotografies que he anat fent durant tot el procés que hem seguit.
Una vegada hem
acabat el projecte he de dir que no és que hagi estat molt difícil de portar a
terme però hem acabat totes molt satisfetes ja que han aconseguit l’objectiu
que s’havien proposat i per elles això era el més important de tot.
9.2.
Autoavaluació global de l’assignatura
Per tal de fer
una valoració general del treball realitzat en aquesta assignatura al llarg
d’aquest semestre és molt positiva. He de dir que al principi hem va costar
moltíssim aprofundir a tots els conceptes de l’assignatura i ho tractava tot de
forma més superficial. Però en la darrera activitat, he de dir que he estat
treballant molt a gust i he intentat anar aprofundint tot i que m’hauria
agradat molt més treballar-ho a una escola, la qual cosa no m’ha estat possible
per motius de treball personal.
Així i tot,
mica en mica crec que he aconseguit aprofundir més en tots els temes tractats i
valoro de forma molt positiva el canvi conceptual que he viscut al llarg de
tota l’assignatura.
En la primera
activitat tinc una valoració d’una B i la veritat és que vaig estar realment
satisfeta amb aquesta valoració, de la segona tinc una C+ i la veritat és que
hem vaig decebre bastant de mi mateixa. Espero que en aquesta darrera activitat
pugui obtenir de nou una B ja que he intentat millorar el darrer treball i m’hi
he esforçat molt.
Estic aprenent? Què estic aprenent?
Sí estic
aprenent, i puc afirmar que el meu aprenentatge és significatiu. He
experimentat un canvi conceptual envers la Tecnologia, Ciència i Societat.
També he descobert què és la Tecnologia Educativa. A més, he après a utilitzar
eines tecnològiques desconegudes per mi tals com el Blog, el Cmaps i en fi crec
he après útils per a la meva vida diària.
Com ho estic aprenent?
Ho he anat aprenent de mica en mica i gràcies a les diferents activitats que s’han proposat a l’assignatura amb un objectiu clar, aprofundir en la relació que hi ha entre Ciència, Societat, Tecnologia i Tecnologia educativa, i en les quals hem anat utilitzant diferents eines tecnològiques. A més he dir que ha estat un treball de forma col·laborativa amb la resta de companys, ja que hem seguit un debat molt interessant. A través de tot això he descobert l’aprenentatge significatiu i he aconseguit que els meus coneixements previs hagin anat evolucionant fins arribar a transformar-se i adquirir un canvi conceptual.
Quin paper juguen els diversos elements implicats,
especialment la tecnologia i el seu tractament?
El paper que juga la tecnologia a més a més de les diferents eines tecnològiques hem estat utilitzant és el d’adquirir l’aprenentatge significatiu que es plantejava com a objectiu des del principi de l’assignatura.
El paper que juga la tecnologia a més a més de les diferents eines tecnològiques hem estat utilitzant és el d’adquirir l’aprenentatge significatiu que es plantejava com a objectiu des del principi de l’assignatura.
El fet d’utilitzar els mapes conceptuals he de dir que m’han fet
reflexionar sobre els continguts treballats per poder-los enllaçar entre ells
per veure les relacions existents, i no ha estat una tasca fàcil.
Hi ha al darrera un disseny tecnològic?
Evidentment penso que sí que al darrera de tot
hi ha un disseny tecnològic, ja que el treball que hem anat realitzant té com a
base la TE (Tecnologia Educativa). I he d’afirmar que considero que és una forma genial d’aprendre i que
l’aprenentatge sigui significatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada