Història complerta
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Entrevistador: Bon dia i gràcies per concebre’m aquesta
entrevista. Primer de tot m’agradaria que m’expliquessis una experiència
enriquidora com a professional relacionada amb les noves tecnologies.
Professor: aquesta experiència sorgeix quan unes
veïnes tenen la necessitat de comunicar-se amb els seus fills petits que
viuen fora de l’illa de Menorca i com que saben que a la vegada de parlar es
poden veure volen aprendre com fer-ho. Evidentment el que volien era fer un
aprenentatge dels passos a seguir per poder-ho portar a terme i que així fos
significatiu en el temps ho poguessin portar a la pràctica elles soles.
Entrevistador: Tenien alguns coneixements dels mitjans
tecnològics que els vas presentar per treballar el repte?
Professor: les dues alumnes no tenien cap tipus de
coneixement sobre els ordinadors, per tant hem de dir que varem iniciar el
projecte be de zero. No havien emprat mai un ordinador, i evidentment, ni la
xarxa social facebook, ni correu electrònic gmail, ni skype, tampoc internet
i google per recerca, etc.
La veritat és que això va crear certes
inseguretats sobretot al principi de les sessions, però com que tenien un
suport constant mica en mica van anar agafant confiança i ho feien molt bé.
Entrevistador: Van sorgir més problemes al llarg del
desenvolupament de l’activitat?
Professor: la veritat és que sí que ens varem trobar
amb algun contratemps i és que a una de les dues alumnes se li van oblidar
les contrasenyes i això que jo ja li havia dit que les havia de ben recordar
que ens les demanarien cada vegada que volguéssim entrar. Es va atabalar una
mica aquest dia, però amb un suport constant i intentant donar ànims i
seguretat en tot moment perquè ella mica en mica ho pogués resoldre se’n va
sortir molt bé. Això sí, aquest dia va agafar un paperet i es va anar
apuntant les contrasenyes de tot perquè no li tornés a passar.
Entrevistador: Consideres que els alumnes han obtingut
aprenentatges significatius?
Professor: considero que sí, ja que he partit dels
seus coneixements previs –zero- i de les seves curiositats i interessos. Han
anat ampliant els seus coneixements respecte els que tenien en un principi.
Entrevistador: Quin paper han tingut els alumnes i tu
com a professora?
Professor: els alumnes han tingut un paper actiu en
el seu procés d’aprenentatge, ja que han estat els protagonistes pel fet de
partir dels seus interessos i inquietuds. El meu paper ha estat el de guia i
suport, deixant que elles mateixes anessin construint el seu propi
aprenentatge.
Entrevistador: Consideres que els fet d’haver treballat
amb dues persones més majors ha resultat satisfactori en relació a les TIC?
Professor: estic convençudíssima que sí ja que eren
dues persones amb molta motivació i que tenien moltes ganes d’aprendre. I
sobretot, i per davant de tot, el que volien era aconseguir l’objectiu que
elles mateixes s’havien proposat.
Entrevistador: Com vas avaluar als teus estudiants?
Professor: va ser una avaluació continuada al llarg
del procés, sobretot a partir de l’observació directa.
Entrevistador: Finalment m’agradaria saber si consideres
que l’avaluació ha estat positiva o no.
Professor: realment l’avaluació ha estat molt
positiva, a partir de l’observació directa he pogut anar veient els
canvis i progressos en els aprenentatges dels alumnes i a partir dels
treballs veure el conjunt de la seva feina realitzada. Els conceptes van
quedat molts clars i els alumnes es van quedar amb ganes de tornar a repetir
aquesta experiència.
Entrevistador: Pots fer referència a la lliçó que has
après com a professor?
Professor: Està clar que si hi ha ganes tot es pot
aconseguir. Malgrat l'edat i de la seva baixa formació acadèmica s'ha pogut
donar un aprenentatge significatiu en un tema que per elles era un problema.
Entrevistador: Moltes gràcies per concebre’m aquesta
entrevista.
Professor: Gràcies a vostè!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
diumenge, 19 de gener del 2014
Cas 1 projecte d'aprenentatge significatiu
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada