QÜESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU
- ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Des de la meva opinió personal, crec que
és molt important el progrés individual i col·lectiu de totes les persones en
el coneixement tecnològic i científic, però no crec que sigui l’únic factor de
progrés econòmic i social. Això ho podem veure reflectit en la realitat amb els
països desenvolupats i subdesenvolupats.
Conscient, però, que sí aporta en
aquest, encara que també hem de tenir en compte que generen una escletxa
digital, ja que no totes les persones poden accedir a aquest tipus de
coneixement.
- ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
Jo crec que en certa manera sí, ja que
les noves tecnologies en principi són neutrals ideològicament, però a la vegada
tinc en compte que la neutralitat és molt difícil d’aconseguir ja que darrera
qualsevol teoria científica hi ha una persona al darrere, i per tant una
ideologia enmascarada.
- Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Crec que no és del tot necessari tenir
present les TIC en totes les activitats en aquests tres moments esmentats. Tot
i que he de reconèixer que són molt útils i ajuden molt i s’han de tenir
present en les activitats d’ensenyament – aprenentatge.
- ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Crec que els canvis són molt globals
dins d’una societat que està en continu moviment i per tant sotmesa a un canvi constant.
- Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
La veritat és que el terme de
tecnologia educativa no el tinc molt clar. Evidentment a l’hora de respondre la
pregunta ho he buscat perquè m’interessava tenir-ne coneixement.
- Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Tranmetre el coneixement és passar-lo
d’una persona a una altra. Per exemple: jo sé aquesta cançó i te la passo a tu.
Construir el coneixement és un procés
d’aprenentatge d’un individu a través d’un acompanyament. L’ajudes a posar les
bases, però no els hi dones fet.
- Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Realment penso que el context és el
que dona sentit a qualsevol tipus de coneixement que una persona pugui
adquirir, ja que no hi ha res que surti del no-res.
- ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
Vaig posar la signatura al correu
electrònic, però no he fet més canvis.
- Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Sent realista crec que alguns dels
coneixements previs que es demanen els tinc (no tots) però espero haver-ne
adquirit eines noves quan acabi l’assignatura.
- Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2)
L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de
tècniques per als docents: 8
CC2)
Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9
TC1)
Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que
asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10
DT2)
La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a
prejudicis, valors i actituds: 5
CC1)
Les aules de la UOC
són una comunitat d’aprenentatge: 8
DU2)
Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 4
TE1)
La Tecnologia
Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon
domini de les TIC: 7
DU1)
Els debats a la UOC
poden millorar moltíssim: 9
TC2)
Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 7
DT1)
El canvi tecnològic determina el canvi social: 9
Es tracta de fer un veritable mapa conceptual, no pas
un esquema. Aquí teniu un exemple de mapa conceptual sobre què és un mapa
conceptual. Podeu suprimir aquest mapa i inserir el vostre aquí mateix.
- Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
Quines
primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat? Que hem queda
moltíssim per aprendre i m’hauré d’esforçar de valent, però que amb paciència,
calma, tranquil·litat i dedicació ho aconseguiré.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada