dimecres, 25 de setembre del 2013

AVALUACIÓ INICIAL


QÜESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU





  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.


Des de la meva opinió personal, crec que és molt important el progrés individual i col·lectiu de totes les persones en el coneixement tecnològic i científic, però no crec que sigui l’únic factor de progrés econòmic i social. Això ho podem veure reflectit en la realitat amb els països desenvolupats i subdesenvolupats.

Conscient, però, que sí aporta en aquest, encara que també hem de tenir en compte que generen una escletxa digital, ja que no totes les persones poden accedir a aquest tipus de coneixement.




  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?


Jo crec que en certa manera sí, ja que les noves tecnologies en principi són neutrals ideològicament, però a la vegada tinc en compte que la neutralitat és molt difícil d’aconseguir ja que darrera qualsevol teoria científica hi ha una persona al darrere, i per tant una ideologia enmascarada.




  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.


Crec que no és del tot necessari tenir present les TIC en totes les activitats en aquests tres moments esmentats. Tot i que he de reconèixer que són molt útils i ajuden molt i s’han de tenir present en les activitats d’ensenyament – aprenentatge.




  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?


Crec que els canvis són molt globals dins d’una societat que està en continu moviment i  per tant sotmesa a un canvi constant.




  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa


La veritat és que el terme de tecnologia educativa no el tinc molt clar. Evidentment a l’hora de respondre la pregunta ho he buscat perquè m’interessava tenir-ne coneixement.



  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement


Tranmetre el coneixement és passar-lo d’una persona a una altra. Per exemple: jo sé aquesta cançó i te la passo a tu.

Construir el coneixement és un procés d’aprenentatge d’un individu a través d’un acompanyament. L’ajudes a posar les bases, però no els hi dones fet.



  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".


Realment penso que el context és el que dona sentit a qualsevol tipus de coneixement que una persona pugui adquirir, ja que no hi ha res que surti del no-res.



  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?


Vaig posar la signatura al correu electrònic, però no he fet més canvis.



  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?


Sent realista crec que alguns dels coneixements previs que es demanen els tinc (no tots) però espero haver-ne adquirit eines noves quan acabi l’assignatura.



  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)



TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 8

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 5

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 8

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 4

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 7

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 9

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 7

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9








Insereix en aquest document un mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació que, prèviament, hagis realitzat a llapis i paper (o amb algun programa) i escanejat o fotografiat. El resultat de l’escaneig hauria de ser una imatge i no un pdf. Millor una imatge jpg per fer-la servir més endavant. Aquesta tasca és obligatòria per poder continuar l’avaluació continuada.



Es tracta de fer un veritable mapa conceptual, no pas un esquema. Aquí teniu un exemple de mapa conceptual sobre què és un mapa conceptual. Podeu suprimir aquest mapa i inserir el vostre aquí mateix.






  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
No tinc clar fins quin punt defensaria davant d’un tribunal els meus coneixements prèvis. Però estic convençudíssima que els meus esquemes poden canviar en un futur proper. Ja que tots els esquemes poden canviar d’un moment a un altre.






Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat? Que hem queda moltíssim per aprendre i m’hauré d’esforçar de valent, però que amb paciència, calma, tranquil·litat i dedicació ho aconseguiré.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada